AP ۱۴۰۳ تله ۶ ۱۸:۲۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85609543
T T
۰ Persons

Tags

صادرات ایران در شش ماه نخست سال جاری به بیش از ۴۹ میلیارد رسید

کابل- ایرنا- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، گفت: صادرات ایران در شش ماه نخست سال جاری به بیش از ۴۹ میلیارد دالر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ محمد رضوانی‌فر معاون وزارت اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری ایران امروز جمعه۶ میزان گفت: میزان وزنی صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه سال جاری ۷۰ میلیون تُن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهند.

دکتر رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در این مدت ۲۳.۲ میلیارد دالر نفت و ۶۰۰ میلیون دالر خدمات فنی و انجینری صادر شده است، اظهار داشت: مجموع صادرات جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماهه امسال به ۴۹.۶ میلیارد دالر رسیده است.

معاون وزارت اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص میزان واردات کالا به کشور در ۶ ماهه سال جاری گفت: در این مدت میزان واردات کالا با احتساب ۲.۵ میلیارد دالر شمش طلا به رقم ۳۲.۶ میلیارد دلار رسید.

وی با بیان اینکه مجموع مبادلات تجاری کشور در این مدت ۸۲.۲ میلیارد دالر بوده است، در خصوص تراز تجاری کشور در نیمه نخست امسال افزود: در این مدت تراز تجاری ایران بدون نفت و خدمات فنی انجینری ۶.۸ میلیارد دالر منفی و با در نظر گرفتن نفت و خدمات فنی و مهندسی ۱۷ میلیارد دالر مثبت بوده است.

دکتر رضوانی‌فر گفت: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی ایران در شش ماهه امسال با ۳ درصد افزایش به رقم ۳۶۶ دالر رسیده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .